Uwaga
  • Polityka Cookies

    Ta strona uzywa plikow cookies do nawigacji strona oraz innych funkcji. Przebywajac na stronie potwierdzasz mozliwosc instalacji tego typu plikow na swoim urzadzeniu.

    Zobacz przepisy Dyrektywy UE

Informacja dotycząca dokonywanych wpłat, przelewów bankowych


                                                                                                         Kartuzy, dnia 30.03.2016

I N F O R M A C J A
dotycząca dokonywanych wpłat, przelewów bankowych


W związku z licznymi błędami i brakiem dokładnych adresów prosimy naszych najemców o właściwe wypełnianie przelewów z podaniem dokładnego adresu, którego przelew dotyczy.
Ułatwi to prawidłowe księgowanie i pozwoli na uniknięcie błędów.

ADMINISTRATOR

 

O ZGM

Zakład Gospodarki Mieszkaniowej prowadzi swojądziałalnośćna obszarze Gminy Kartuzy. Przedmiotem działania Zakładu jest działalnośćo charakterze użyteczności publicznej, której celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb mieszkaniowych ludności w zakresie usług powszechnie dostępnych, polegająca na:

- zarządzaniu i administrowaniu w imieniu Gminy Kartuzy komunalnym zasobem mieszkaniowym, lokalami użytkowymi, garażami oraz pomieszczeniami gospodarczymi w tym:

- wykonywanie napraw i remontów bieżących komunalnego zasobu mieszkaniowego do wartości określonej w planie środkówbudżetowych,

  • usuwanie awarii,
  • prowadzenie dokumentacji technicznej budynków i ich ewidencji,
  • utrzymywanie budynków i ich otoczenia w należytym stanie sanitarno-porządkowym,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych mienia komunalnego.

-  administrowaniu nieruchomościami wspólnot mieszkaniowych

Zakład jest jednostką sektora finansów publicznych a zarazem jednostkąorganizacyjnąGminy Kartuzy nie posiadającą osobowości prawnej. Zwierzchnikiem służbowym dyrektora Zakładu, powołującym oraz odwołującym go z funkcji jest Burmistrz Gminy Kartuzy. Dyrektor kieruje działaniami Zakładu nim w granicach zatwierdzonego planu dochodów i wydatków przy pomocy Głównego Księgowego oraz podległych stanowisk funkcyjnych.

Mienie Zakładu stanowi mienie komunalne. W skład komunalnego zasobu mieszkaniowego wchodząlokale stanowiące własnośćGminy Kartuzy, a także lokale socjalne pozostające w posiadaniu Gminy. Mieszkaniowy zasób Gminy Kartuzy wg stanu na dzień 31.12.2008r. tworzy 503 lokali mieszkalnych o powierzchni użytkowej 22.994,70 m2, w tym 39 lokali stanowią lokale socjalne zajmujące powierzchnięużytkową1.221,87 m2, 214 lokali mieszkalnych o powierzchni użytkowej 9.104,82 m2 znajduje się™w 37 budynkach będących 100% własnością…Gminy, natomiast 219 mieszkania o powierzchni użytkowej 12.555,46 m2 zlokalizowane są w budynkach stanowiących współwłasność, których właściciele tworzą wspólnoty mieszkaniowe, a Gmina Kartuzy jest jednym ze współwłaścicieli tych nieruchomości. W budynkach wspólnot mieszkaniowych znajduje się5 lokali użytkowych o powierzchni 322,32 m2 a trzy lokale użytkowe o powierzchni 286,88 m2 zlokalizowane są w budynkach 100% gminnych. Ponadto w zarządzie Gminy Kartuzy pozostaje 31 lokali w 4 budynkach o nieuregulowanym stanie prawnym.

Lokale stanowiące mieszkaniowy zasób gminy, z wyjątkiem lokali socjalnych mogąbyćwynajmowane tylko na czas nieoznaczony. Administrowanie lokalami nie stanowiącymi komunalnego zasobu mieszkaniowego wykonywane jest w sposób odpowiedni do zasad administrowania komunalnym zasobem mieszkaniowym. Administrowanie wspólnotami mieszkaniowymi odbywa sięna zasadzie podporządkowania się i zgodnie uchwałami właścicieli.

W zakresie Wspólnot Mieszkaniowych Zakład Gospodarki Mieszkaniowej:

  • przyjmuje w administrowanie nieruchomości, lokale,
  • kieruje sprawami Wspólnoty Mieszkaniowej i reprezentuje ją na zewnątrz oraz w stosunkach między wspólnotąa poszczególnymi właścicielami (w zakresie udzielonych pełnomocnictw),
  • prowadzi dla każdej nieruchomości wyodrębnioną księgowośćfinansową,
  • zwołuje zebrania ogółuwłaścicieli, co najmniej raz w roku nie później niżw pierwszym kwartale, na którym składa roczne sprawozdanie ze swej działalności, rozliczenie z pobranych zaliczek m.in. na pokrycie kosztów zarządu nieruchomościąwspólną, tzw. media czy fundusz remontowy, przedkłada projekt rocznego planu gospodarczego wraz z projektem uchwały, przedkłada kalkulację wysokości zaliczki na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
  • na podstawie sprawozdania i oceny pracy zarządu zostaje podjęta uchwaław przedmiocie udzielenia absolutorium zarządowi.

Zakład prowadzi gospodarkęfinansowąustalonądla zakładówbudżetowych. Podstawągospodarki finansowej zakładu budżetowego jest roczny plan finansowy obejmujący przychody, w tym dotacje z budżetu, koszty i inne obciążenia, stan środków obrotowych, stan należności i zobowiązańna początek i koniec okresu oraz rozliczenia z budżetem. Plan finansowy zakładu budżetowego zatwierdza Dyrektor Zakładu z zachowaniem kwot wpłat do budżetu, dotacji z budżetu oraz wynagrodzeń.

Głównymi środkami przychodów Zakładu są:

  • wpływy z tytułuczynszu najmu lokali mieszkalnych,
  • wpływy z tytułuczynszu najmu lokali użytkowych,
  • wpływy z tytułuczynszu najmu pomieszczeńgospodarczych, garaży,
  • wpływy z tytułu administrowania wspólnotami mieszkaniowymi ustalane przez Zakład w drodze indywidualnych umów ze wspólnotami,
  • przedmiotowe dotacje budżetowe (dotacje nie mogą przekroczyć50% kosztów jego działalności).

Przeznaczenie rozchodów finansowych Zakładu:

  • wykonywanie niezbędnych remontów bieżących i kapitalnych mieszkaniowego zasobu gminy oraz zarządzanych budynkach,
  • utrzymywanie czystości i porządku w budynkach i na terenach przylegających,
  • finansowanie przedsięwziąćremontowych uchwalonych przez wspólnoty mieszkaniowe,
  • finansowanie kosztów własnych zakładu

W zakresie technicznej ochrony substancji mieszkaniowej, utrzymania budynków i ich urządzeń w należytym stanie technicznym:

  • prowadzi i przechowuje dokumentację technicznąadministrowanych budynków (książki budynków, karty inwentaryzacyjne, dokumentacjętechniczną, protokołyodbioru, przeglądówitp.),
  • prowadzi kontrole okresowe stanu technicznego raz na rok,
  • prowadzi przeglądy stanu sprawności technicznej całego obiektu raz na pięćlat,
  • dokonuje badań doraźnych w wyniku zawiadomieńpisemnych, ustnych, telefonicznych o wystąpieniu uszkodzenia, awarii,
  • ustala potrzeby remontowe, ich klasyfikację i kolejnośćna podstawie kontroli i przeglądówokresowych oraz decyzji organu państwowego nadzoru budowlanego; zapewnia opracowanie niezbędnej dokumentacji technicznej i ekspertyz,
  • opracowuje dokumenty związane z procedurązamówieńpublicznych w zakresie remontów, usług,
  • zapewnia nadzór techniczny i inwestorski nad remontami,
  • dokonuje odbioru wykonanych prac remontowych i usług w ramach zawartych umów pod względem jakości i ilości, sprawdza kosztorysy powykonawcze oraz faktury pod względem merytorycznym, rachunkowym i rzeczowym, nalicza kary umowne,
  • opiniuje pod względem technicznym i prowadzi całokształtspraw związanych ze zmianą funkcji pomieszczeń, lokali i budynków,
  • zabezpiecza instalacje i urządzenia przed skutkami oddziaływania warunków atmosferycznych,
  • usuwa zagrożenia bezpieczeństwa życia i zdrowia mieszkańcóworaz innych osób na skutek uszkodzeń elementów budynków lub wadliwego działania instalacji i urządzeń,
  • zabezpiecza lokale i budynki nie zagospodarowane,
  • zawiadamia niezwłocznie kierownictwo zakładu i odpowiednią instytucje budowlaną w przypadku stwierdzenia, że stan budynku zagraża bezpieczeństwu mieszkańców; po otrzymaniu decyzji od organu budowlanego natychmiast przystępuje do jego realizacji,
 
Odsłon : 267286